Pozycjonowanie stron – na czym polega?

Jeżeli zależy Ci na tym, aby zaistnieć w sieci, musisz zaznajomić się z kilkoma niezwykle ważnymi hasłami. W tym wpisie przedstawię ci jedno, z najważniejszych pojęć. Czym jest i na czym polega pozycjonowanie stron? Sprawdź.

Każdego roku przybywają tysiące nowych użytkowników Internetu. W każdym miesiącu z wyszukiwarki Google korzysta około 20 milionów internautów. Zaledwie 7% ludności używa do poszukiwania informacji innych stron internetowych. Dlaczego o tym wspominam? Dlatego, że prowadząc jakąkolwiek działalność w sieci, warto znać te liczby i zauważyć, jak wielu klientów możemy pozyskać.

Internet to potęga i nasza przyszłość. Przekonali się o tym przede wszystkim właściciele sklepów, którzy po raz kolejny musieli zamknąć swoje lokale przez obostrzenia wprowadzone przez rząd w czasie pandemii koronawirusa. Obecnie największe obłożenie przeżywają właściciele sklepów internetowych, którzy bez problemu mogą sprzedawać swoje towary i usługi. Niezależnie od okoliczności, mogą zarabiać przed 24h na dobę, siedem dni w tygodniu.

Aby móc zarabiać, trzeba przede wszystkim poczynić kilka inwestycji w stronę internetową i towar. Później pozostaje już w zasadzie najtrudniejszy etap – dopracowanie wyglądu i pozycjonowanie strony. Poniżej w skrócie wyjaśniłam czym jest i odpowiedziałam na kluczowe pytanie: gdzie szukać pomocy?

Pozycjonowanie stron – czym jest?

Pozycjonowanie stron to nic innego, jak działania, które musi podjąć każdy właściciel strony internetowej, aby zasłynąć w sieci. Działania te mają na celu zwiększenie widoczności strony www w bezpłatnych wynikach wyszukiwania dla wskazanych fraz oraz słów kluczowych. W ten sposób każdego dnia będzie pozyskiwać nowych klientów oraz zwiększysz dochody ze sprzedaży lub większą liczbę wyświetleń.

Pozycjonowanie stron – na czym polega?

Pozycjonowanie stron internetowych nie jest najprostszym pojęciem i warto jest poznać je bliżej. Za każdym razem, gdy wpisujemy poszukiwane hasło w wyszukiwarce internetowej, po kilku sekundach otrzymujemy wynik. Wynikiem jest ranking stron internetowych. Ustalany jest w bardzo prosty sposób – od najlepszych, do najgorszych stron www.

Najwyżej na liście wyszukiwań znajdują się strony, które zapłaciły Google za reklamę. Pod nimi znajdują się strony, których treści są najbardziej dopasowane do wyszukiwanych haseł – najlepiej zoptymalizowane i wypozycjonowane.

Pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie stron

Nie jest to łatwe do ogarnięcia samemu, zwłaszcza przy znikomej wiedzy m.in. z zakresu IT. Z własnego doświadczenia mogę wam doradzić, że jeśli nic o tym nie wiecie, to najlepiej zostawcie to osobom, które zajmują się tym na co dzień. Jest wiele firm, które zajmują się tym zagadnieniem i w krótkim czasie mogą poprawić waszą widoczność w sieci.

Czy warto zawrzeć umowę z firmą zajmującą się pozycjonowaniem stron?

Odpowiedź jest jedna – tak, jeżeli podchodzicie do tematu profesjonalnie. Myślę, że nikt nie lubi wyrzucać pieniędzy w błoto, więc warto jest od początku do wszystkiego podejść na poważnie.

Pozycjonowanie stron jest niezwykle ważne. Nie oszukujmy się, tworząc jakieś treści, które zamieszczamy w sieci, nadrzędnym celem jest, aby dotrzeć do osób zainteresowanych. Jeżeli nasz blog czy sklep internetowy będzie wyświetlał się na 50 stronie wyników Google, to z całą pewnością nikt do nich nie dotrze. Na pewno sami złapaliście się na tym, że nie zaglądacie dalej niż na 3 stronę wyników wyszukiwania.

Na koniec powiem Ci jeszcze jedno – nie bój się inwestować w stronę internetową. Przy dużym zaangażowaniu na pewno wszystkie poniesione koszty Ci się zwrócą. Trzeba tylko chcieć i choć trochę interesować się tym, co chcecie robić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *