Coraz częściej szukamy ubrań czy niezbędnych przedmiotów w sieci. Stajemy się coraz wygodniejsi, no bo po co chodzić po sklepach, skoro potrzebne artykuły znajdziemy w Internecie? W obecnych czasach, to bardzo ważne, aby wychodzić na przeciw oczekiwaniom klienta, który coraz rzadziej odwiedza sklepy stacjonarne. Zastanawiałaś/eś się nad założeniem sklepu internetowego? Super, bo wiem, kto projektowanie sklepów internetowych ma w małym paluszku.

W czasach tak niepewnych, COVID-owych, wszyscy musieliśmy nauczyć się żyć w zupełnie odmienionej codzienności. Rząd zamknął niemal wszystko w obawie przed tym, że pandemia będzie rozprzestrzeniać się w zastraszającym tempie, a przedsiębiorcy ronili łzy nad upadającymi interesami. My, konsumenci, szybko nauczyliśmy się, że w gruncie rzeczy wcale nie musimy ruszać się z domu, bo możemy załatwić wszystko przez Internet.

Mogę się tylko domyślać, co czuli i czują przedsiębiorcy, którzy z dnia na dzień utracili główne źródło dochodu. Nadszedł taki czas, że i przekwalifikować się było trudno – w końcu tysiące ludzi w tym samym czasie szukało jakiejkolwiek pracy. Na rynku pozostali najsilniejsi lub Ci bardziej przebiegli i idący z duchem czasu. Mam tu na myśli sprzedawców internetowych, bo to oni w czasie największego kryzysu gospodarczego zbijali kokosy.

Czy warto przenieść sprzedaż do sieci?

TAK. I ta odpowiedź poniekąd powinna wystarczyć. Chodzi w sumie o to, że koszty utrzymania strony internetowej – domeny i serwera są znacznie niższe od tych, jakie musicie pokryć prowadząc sprzedaż stacjonarną. W tym drugim wypadku musicie (w większości przypadków) zapłacić za wynajem lokalu, media oraz ewentualny wynajem magazynu. Internet nie generuje aż tak dużych kosztów.

Historia zna różne przypadki, jednak prawdopodobieństwo, że w przyszłości ktoś odetnie nas od Internetu jest znacznie mniejsze od tego, że po raz kolejny rząd wprowadzi obostrzenia przez które sklepy znowu zostaną zamknięte. I nie mówię tu o przypadku, w którym mielibyście rezygnować ze wszystkiego – co to, to nie. Po prostu dzięki sprzedaży internetowej zarobicie na życie i na utrzymanie dotychczasowego lokalu.

Projektowanie stron internetowych - gdzie szukać pomocy?
Projektowanie stron internetowych – gdzie szukać pomocy?

Największym plusem działalności w sieci jest to, że Twój sklep będzie przynosił dochód przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu.

Zgodnie z danymi zgromadzonymi przez ExpertSender ponad 40% Polaków kilka razy w miesiącu składa zamówienia internetowe, a 60% wydaje na nie średnio około 100 do 500 złotych. Ba! 17% kilka razy w tygodniu zamawia coś przez Internet, 12% raz w tygodniu, a ponad 4% codziennie. Wychodzi na to, że każdego dnia średnio ponad 1 534 000 Polaków kupuje coś w sieci. A kto codziennie chodzi do galerii handlowej? W zasadzie tylko jej pracownicy.

Projektowanie sklepów internetowych – od czego zacząć?

Zakładasz sklep internetowy? Super! Gratuluję podjęcia świetnej decyzji. Mam dla Ciebie dobrą radę. Nie zabieraj się za to sam, jeśli nie masz o tym zielonego pojęcia. Serio.

Z pozoru może wydawać się, że założenie sklepu internetowego, to proste zajęcia, no bo w końcu w Internecie nie brakuje poradników na ten temat. Tylko, jak zweryfikować prawdziwość tej wiedzy, jeżeli nie ma się o tym zielonego pojęcia?

Moja rada jest taka – zostaw projektowanie sklepów internetowych profesjonalistom, którzy przez kilka tygodni będą dopracowywać każdy szczegół Twojego nowego sklepu. Osoby, które znają Internet od podszewki, będą wiedziały przede wszystkim, jak ją wypozycjonować, aby w krótkim czasie zaczęła przynosić zyski.

Decydując się na działalność w Internecie, musisz dobrze znać rynek, na który chcesz wkroczyć. Pamiętaj, że niemal wszyscy jesteśmy wzrokowcami, dlatego też nawet szata graficzna strony www może przemówić na Twoją niekorzyść. Tym bardziej, że tutaj nie ma kasjerki, która może wyskoczy zza lady, aby zachęcić klienta do zakupów.

Projektowanie sklepów internetowych - czy warto prowadzić sprzedaż w Internecie?
Projektowanie sklepów internetowych – czy warto prowadzić sprzedaż w Internecie?

Agencja zajmująca się projektowaniem stron internetowych będzie wiedziała na co zwrócić uwagę już na etapie prac przygotowawczych.

Pamiętaj, że twój sklep musi być: intuicyjny, estetyczny i łatwy w obsłudze oraz dobrze wypozycjonowany. Spełniając te 4 warunki możesz być pewny, że w ciągu miesiąca otworzysz butelkę szampana, aby opić swój sukces.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *